Sivun näyttöjä yhteensä

maanantai 28. toukokuuta 2012

Avoin suhde??

Miehen mielestä seurustelu on liian virallista, omasta mielestä seurustelu on liian virallista, enkä ole siihen valmis. Mies puhuu avoimesta suhteesta. 

Miten avoin suhde määritellään? Mitä avoimessa suhteessa saa tehdä? Ollaanko avoimessa suhteessa tilivelvollisia toiselle? 

Nuo ja monet muut kysymykset pyörivät koko ajan päässäni. Tiedän, että asiasta pitäisi keskustella miehen kanssa. Pitäisi sopia pelisäännöt ym. Mutta eikö tuo kaikki tunnu turhan vaivalloiselta? Eikö kannattaisi mieluummin olla virallisesti parisuhteessa, jolloin ei tarvitse määritellä erillisiä pelisääntöjä ja tietää automaattisesti, että on avoin ja lojaali vain tälle yhdelle miehelle.  

Tällä hetkellä en ole varma tilanteestani. Olen tapaillut erästä miestä jonkin aikaa ja olemme jo ennestään tuttuja. Mies on mukava, huomaavainen, kohtelee minua hyvin. Miksi en siis ota häntä itselleni? Miksen varaa häntä itselleni muilta naisilta siinä pelossa, että joku toinen kaunis ja mukava nainen löytää hänet? Ei, olen hölmö nainen, joka ei ole varma mitä elämältään haluaa ja ajatuskin seurustelusta ahdistaa. Mies tietää tästä, hän käy armeijaa ja on ilmoittanut itsekkin, ettei halua seurustella sen aikana. Odotusta olisi siis vielä yli puoli vuotta. Tämähän ei minua haittaa. Vai haittaako?

Olenko avoimessa suhteessa? Ei, en ole varma asiasta. Olemme miehen kanssa puhuneet, että se olisi parempi vaihtoehto. Tiedän, että minun pitäisi varmistaa häneltä asia. Mutta miksi varmistaisin asian, jos olen avoimessa suhteessa? Enkö silloinkin saa elää elämääni samalla tavalla kuin tähäkin asti? 

K kysyi minulta tänään, että kestäisinkö jos mies kävisi muissa naisissa ja kestäisikö mies jos itse kävisin muissa miehissä. Tuohon en keksinyt hyvää vastausta ja yritin hieman kierrellä koko vastausta. Olen jäänyt miettimään tuota kysymystä ja luulen tulleeni siihen tulokseen, etten pystyisi katsomaan miestä enää silmiin, jos hän kävisi kokeilemassa jotain toista naista. Joten tuo tarkoittaa myös sitä, ettei minulla ole oikeutta käydä kokeilemassa muita miehiä. Mutta miksi sitten avoin suhde? Kaksi hölmöä ihmistä, jotka eivät uskalla sitoutua ja heittäytyä tilanteeseen, kun elämän rakkaus tulee kohdalle? Vaikuttavatko molempien entiset suhteet niin pahasti edelleen, että on vaikea heittäytyä tilanteeseen? 

L

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti